Györgyi kertje

Cukkini, uborka

2020. április 20. - györgyikertje

Cukkini 

Ezt a két zöldséget a zöldbabbal egyszerre szoktam ültetni. Idén ez is másképpen alakult, mivel nagyon hideg éjszakák voltak, nem tettem el, mert mindkettő nagyon érzékeny még a kis fagyra is. Most már nem lesz remélem semmiféle mínusz, szóval elültettem. 

img_3055.JPG

A cukkini rengeteg termést ad, szereti a földet nálam, így én áprilisban két bokrot ültetek. Nem palántát teszek, hanem magot vetek. Egy kis gödör, bele 3-4 mag és ennyi. Betakarom. Kb. 5 perc az egész. Csak meg kell jegyezni, hogy hol van, a locsolás miatt. Pár éve próbálkoztam palántát nevelni, ami szép is lett, de amint kiültettem elpusztult, vagy sokkal erőtlenebb lett, mint amit magról vetettem. Szóval nem palántázgatok, nincs értelme. Annyi cukkini lesz ebből a pár bokorból, hogy még most is van tavalyi a fagyasztóban. Mondjuk csinálok egy másodvetést is júliusban. Főzeléknek, rántva, töltve, csőben sütve, süteménynek, mindenhogy imádom! 

Uborka

Ezt is elültetem, de nem bokorba, hanem sorba vetem. Kb. 5 cm távolságra teszem a magokat egymástól. Eddig mindig két sort ültettem, most idén háromba tette. A két sor is sok uborkát adott, de a három nyilván még többet ad majd, uborkából pedig sosem elég. Kamilla minden nap megeszik vagy 4-5 darabot, sokat kovászolunk és sokat a fagyasztóba teszek el salátának felvágva. Szóval fogy rendesen. Amikor nő, akkor felfuttatom a növényt. Így nem lesz koszos sem az uborka, nem rohad meg a talajon, ha nem veszem időben észre. Bármire fel lehet futtatni, a lényeg, hogy meg tudjon kapaszkodni benne a növény. 

img_3059.JPG

Itt jól látszik az ágyás és a szerkezet, amire felfut a növény: 

img_3060.JPG

Jó, jó, idén nem én vetettem az uborkát, hanem Jázmin, de az én segítségemmel: 

img_3061.JPG 

Jázmin mögött látszik a gyönyörű retek-répa az ágyásban, és a borsó is. Már szép nagyok, hamarosan jöhet az első szüret. 

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorgyikertje.blog.hu/api/trackback/id/tr8315626396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Haloperidol 2020.05.18. 11:57:43

miért vannak a képek 90 fokkal elfordítva?

györgyikertje 2020.05.18. 14:23:47

Szia!
NEm tudom, lehet hogy béna vagyok. :) Egyébként ha telefonon nézem, akkor nálam pont jó, ha gépen, akkor meg össze-vissza. :( Fogalmam sincs miért. :)
süti beállítások módosítása