Györgyi kertje

Az első lépések....

2020. március 04. - györgyikertje

Február vége...

Na erre nehéz rávenni magam. Bárki bármit mond, ez nem egyszerű. Február vége, még hideg van, amit utálok, ráadásul a világ összes tűlevele az én kertben az én ágyásaimon. A tavaszt még nem érzékelem. Mi jön most? A takarítás!!!! Fúj! A kertészkedésnek ez az egyik leghervasztóbb része, (na meg a november, de arról majd novemberben). Szükséges eszközök ehhez a csodálatos feladathoz: egy-két kisgereblye, mert egy tutira tönkremegy, egy kapa, mert ősszel lusta voltam a gazt kiszedni, így lesz a tűlevélszőnyeg alatt az is, ásó és egy normál gereblye! 

img_2480_blog.JPG

Magaságyásaimat pár éve már nem ásom fel ősszel. Rájöttem, hogy semmi értelme. Persze minden kertész azt mondja, hogy ásd fel ősszel, mert milyen jót tesz. Na én nem ásom fel, mert akkor az életben nem kertészkednék többet. Vagy februártól májusig tűlevelet szedegetnék egyesével a rögök közül. Nálunk ugyanis a szomszédból hatalmas erdei fenyők magasodnak fölénk. A szél persze tutira mindig onnan fúj, és sokszor fúj, szóval ássa fel az ősszel a kertjét, akinél nincs ilyen. Hogy miért? Mert ilyenkor februárban képtelenség, de tényleg képtelenség megtisztítani az ágyásokat a millió tűlevéltől. A letakarással is próbálkoztam, az sem jött be. Szóval nem ásom fel, így a talaj teteje egyenletes marad és nem rögös, vagyis egy kisgereblyével viszonylag gyorsan letakarítható. 

img_2479.JPG

Ezután viszont jöjjön az ásás, de csak miután megszórtam a földet jó minőségű marhatrágyával. Ez teljesen természetes anyag, csak semmi műtrágya! Bármelyik kertészetben meg tudjátok venni. Jó sokat érdemes, mert egész szezonban használom és olcsóbb is nagy tételben. (20 kg) 

img_2502.JPG

Miután rászórtam a trágyát, jöhet az ásás. Most nem írok külön a magaságyás technikájáról, erről rengeteg információt találtok a neten, én is onnan gyűjtöttem. A lényeg, hogy mi tavaly cseréltük le a föld nagy részét, amiben friss trágya is volt. Így ősszel nem kellett külön bíbelődnöm a földdel. Most pedig csak egy kis granulátum beásva és kész. Szóval ezt beássuk, nem mélyen, csak kb. 3-4 centiméterre a felszíntől. (Ha ez kész, rögtön láthatjátok, hogy miért is nem ásom fel ősszel a kertet.) Ezután jön a normál nagyságú gereblye. Én először fordítva tartva egyengetem el vele   a földet, mert ezzel jól szét lehet verni a göröngyöket. Aztán persze lehet normálisan is elgereblyézni. Magaságyásnál az a lényeg, hogy a szélekre is annyi föld kerüljön, mint középre. Ha ez megvan, akkor kész! Mára ennyi, a derekamnak is.

 

 

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gyorgyikertje.blog.hu/api/trackback/id/tr5115503052

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

opati666 2020.03.05. 14:33:40

Kemény meló lehet azt az 50 négyzetméter kertet művelni...

györgyikertje 2020.03.05. 14:37:40

Kedves opati666!

Köszönöm a hozzászólást! :) Éppen ez a lényeg. Kis helyen, viszonylag kevés idővel, nagyon sok mindent meg tudunk magunknak termelni. Nem a kemény meló a lényeg ennél a blognál. Éppen nem......

clemens 2020.03.06. 06:02:29

Nem kellene szenvedés történetet kreálni egy ilyen csip-csup melóból.
hideg van, utálok, takarítás!!!! Fúj!, leghervasztóbb része, egy tutira tönkremegy, ennyi, a derekamnak is...
Egyébként sok sikert a kiskerthez!

györgyikertje 2020.03.06. 10:33:43

@clemens: Köszi az észrevételt! Inkább őszinteségnek hívnám. Sokan azért nem kezdenek bele, mert azt gondolják, sok munka van vele. Van. Minden kerttel. Ezzel is. Próbálok őszinte lenni és az első bejegyzésben le is írtam, hogy megéri. A lehető legkevesebb erőfeszítéssel is lehet csodákat művelni a kertben. Szenvedős történetről szó nincs, őszintéről van. Szép hétvégét!
süti beállítások módosítása